Valdrestopper utført! :) (17.04.2024)

Tourlänge 6h 05min
Entfernung 33,1km
Höhenmeter 1.202m
Besteigungen Svarteknippa (1.638m) 17.04.2024 09:19
Hundesteinsegge (1.626m) 17.04.2024 10:13
Tverrnakken (1.505m) 17.04.2024 11:05
Stornakken (1.434m) 17.04.2024 11:44

Kongevær i går, flatt lys og varierende sikt i dag. Måtte ofte frem med appen. Tilløp til panikk ved Svarteknippa da appen låste seg, men ordnet seg etterhvert. Burde hatt med meg backup gps i dag! Burde vel ta turen tilbake en dag det er utsikt fra toppene. Fullførte Valdreslista på Stornakken og hadde en spesiell nedkjøring uten sikt til Øyangen. Var godt å komme til kvistet løype. Sliten og fornøyd :) Ser ut som jeg valgte ideell sporvalg til disse toppene. Var kvistet løype fra Thomashelleren til løypekryss ved sundet mellom Øyangen/Steinbusjøen. Fulgte denne løypa til rett under Svarteknippa og var tilbake på løypa etter nedkjøring fra Stornakken. Deretter Dnt løype til Tyinstølen.

Start fra Thomashelleren. Skyet værtype i dag, fa..! :)
Tror dette var mot Hundesteinsegge, traff ikke på været i dag

Benutzerkommentare

Geschrieben von alexw 21.04.2024 22:36

Gratulerer med alle topper på Valdreslisten:) Mange fine turmål, både i skog og fjell.

Geschrieben von Naboen 22.04.2024 20:11

Takk! Ja, varierte turer i den lista. Noe for enhver smak :)

Geschrieben von mortenh 19.04.2024 21:44

Kult! Da var du i mål. Synd jeg ikke fikk vært med deg. Mener å huske du var med på min siste i sin tid.

Godt å væra ferdig?

Geschrieben von Naboen 20.04.2024 13:19

Godt å være ferdig med lista, men var kjapp fjellsjuk igjen. Lista var god motivasjon til å oppleve hele Valdres både sommer og vinter! Fine 2 dager i litt ukjent fjellterreng. Var litt godt å rusle på fjellski i sitt eget tempo også, selv om siste dagen ikke var noen høydare værmessig. Skulle ikke forundre meg om det blir flere slike turer :)

Geschrieben von Olepetter 18.04.2024 12:58

med fullført Valdresliste!

Geschrieben von Naboen 18.04.2024 17:56

Takk, takk :) artig liste, alt fra litt stusselige Sør Aurdal topper til kremtopper i Jotunheimen. Har nok vært innom tur rapportene dine for research for noen av turene.

Valdreskjempe

Geschrieben von PeakFloyd 17.04.2024 18:30

Gratulerer med fullført Valdres-liste Lars, bra jobba. Jeg kommer etter snart, i mellomtiden er det andre topper som lokker mye mer.

Sv: Valdreskjempe

Geschrieben von Naboen 17.04.2024 20:18

Takker :) blir nok høyere og brattere fjell på meg fremover nå, men var nå greit å få fullført lista. God trim var det også :)

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.