Gjerdøya (01.05.2024)

Karte
Besteigungen Fjellet (171m) 01.05.2024

Fra Nesøy tok vi fergen via Storselsøy til Gjerdøya. Ved ilandkjøring hadde vi ei luke på 2t 20 min før ferga til Selsøyvik. Burde være plenty, noe som skulle vise seg å ikke stemme helt... Fulgte fylkesveien nordøstover og parkerte på høyre siden av veien like før skiltet fare for krapp venstresving. Her er skiltet tursti til toppen. Først på traktorvei forbi en bro over til en speiderleir, fulgte så røde merker, videre gule reflekser i trærne til vi sto med ansiktet vedt inn mot en loddrett bergvegg. Måtte gå litt til venstre for å finne mulig oppgang, gjennom bratt kratt. Skjønte fort at vi var på villspor, var for langt sør i forhold til stien. Beveget oss nordover for å finne stien, og det gjorde vi. Stien var lett å følge til toppen herfra.

På returen oppdaget vi hva vi gjorde feil. Kryss broen til speiderleiren, og Ikke følge refleksene, men følg de røde merkene.

Startsted
Traktorveien i begynnelsen
Endelig fant vi stien igjen.
Rødøyløva kommer til syne.
Sitteplass på toppen.
Her skulle vi gått både opp og ned, og ikke bare ned.
Røde merker til venstre fører til toppen, og ikke refleksene til høyre.
Følg røde merker og kryss broa.

Benutzerkommentare

Øytopper i nord

Geschrieben von otto 02.05.2024 15:56

Fint å se gamle minner fra kysten. Bra timing med været og fine bilder. God tur videre.

Sv: Øytopper i nord

Geschrieben von Hawkeye 02.05.2024 16:11

Så kjekt. Har vært mange flotte dager her oppe de siste dagene, så det klaffet bra for vår del. Takk for det. Du skal sikkert på flere turer du og? Isåfall, god tur til deg og.

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.